Recenzie: „Povestea soldatului” la Buşteni

|  1.288 afișări

Duminică, 06.07.2014, în cadrul Stagiunii Muzicale de la Buşteni, din ciclului „Clasic e fantastic – cum să înţelegem muzica” a avut loc spectacolul „Povestea soldatului” pe muzica lui Igor Stravinski și libretul lui C. F. Ramuz, în interpretarea muzicală a Ansamblului Trio MOZAIC cu Oana Spânu Vişenescu la vioară, Emil Veşenescu la clarinet şi Diana Spânu Dănilă la pian şi interpretarea dramatică a actorilor Anca Sigartău – povestitorul, Mihai Bisericanu – soldatul şi Sandu Mihai Gruia în rolul dracului.

„Povestea soldatului” la Buşteni - II

Povestea Soldatului este o metaforă a omului supus greşelii, încercat într-o existenţă efemeră de ispite dominatoare, deposedat de suflet şi de puterea de a iubi. Este o imagine parabolică a omului înlănţuit în propriile sale slabiciuni, rătăcitor pe drumuri îndepărtate de adevăr, fermecat de strălucireac falselor valori. Este omul de azi şi dintotdeauna, mereu nefericit, neştiutor în a preţui ceeea ce i s-a dăruit. Este o variantă a mitului faustian în care sufletul vândut este o vioară însufleţită de harul muzicii, pierdut şi recăpătat odată cu ea. Dar greşeala nu are puterea veşniciei, iar căinţa aduce după sine iertarea. Sorgintea divina a iertării dăruieşte omului a doua şansă şi puterea renaşterii interioare în a o lua de la capăt. Aici, cei doi autori au supradimensionat răul, şi au înfrânt omul, dar interpreţii acestui spectacol, nu de dragul unui final fericit, ci din convingerea că ceea ce a dăruit Dumnezeu omenirii prin sacrificiul christic nimeni nu poate schimba, au dat ultimul cuvânt omului, renăscut în a doua lui şansă, mai înţelept, mai profund, mai iubitor.

„Povestea soldatului” la Buşteni - I

Prin aplauzele prelungite şi chemările repetate la rampă, publicul numeros aflat în sală a făcut dovada că a rezonat la mesajul încărcat de bucurie al spectacolului.

Lasă un răspuns